Rabu, 2 Mac 2011

Ubat gegat dapat menjimatkan petrol???

Katanya harga minyak RON 97 naik lagi 10 sen pada 01/02/2011.. Dah la harga barang skarang pon semua naik.. Hishh.. pening btol aku!.. (sbnarnye pening sebab kne hujan td).. Ni dah kali ke berapa dah harga minyak naik.. Sambil2 melayan pening2 lalat nih, aku terbace satu artikel kt website nih yang mengatakan penggunaan ubat gegat dapat menjimatkan minyak.. Mende ni dah dibuktikan oleh engeneer syarikat automotif yang dah buat kajian iaitu kita boleh mengunakan UBAT GEGAT sebagai alternatif kepada penggunaan pil fuel saver. Ubat gegat yang dimaksudkan ialah yang kebiasaannya kita letak dalam almari atau laci untuk elakkan daripada serangga seperti lipas dan semut. Ubat gegat ini korg bole beli kat kedai Pak Man belakang umah korg je.. :p dan cara penggunaannya seperti berikut untuk dpt hasil yang mujarab(dh mcm jual ubt kuat lak :p)

  1. Pergi mana-mana stesen minyak yang menyediakan petrol jenis unleaded(tanpa plumbum) sahaja.
  2. Buat isian sepenuh mungkin tangki minyak kereta/moto anda.. sebabnya kita tidak mahu ada ruang udara dalam tangki minyak. Cuba minimumkan atau kalau boleh tidak ada langsung ruang udara..
  3. Bila tangki sudah penuh dengan petrol, anda terus memasukkan 2 biji ubat gegat yang berbentuk pil tadi kedalam tangki minyak dan tutup dengan ketat secepat mungkin. Tujuannya nak kurangkan tidakbalas dengan gas dalam udara.
  4. Pastu korg boleh la pandu macam xde apa2 yang berlaku sambil buat muka slamber.. dan pastikan korg resetkan meter mileage kepada zero untuk anda melihat keajaiban hasilnya nanti.

Aku pon xpernah cuba lagi sebenarnye.. Kalau korg jiwa kental korg bole la cube.. Pastu kasi la review kt sini ye..huhu..

p/s: Pihak Khayalanmasa tidak akan bertanggungjawab keatas sebarang kerosakan, kesemputan dan lain2 risiko yg bakal terjadi keatas kenderaan anda.. Peace.. ^_^v

0 comments: