Isnin, 21 Februari 2011

Tanggapan masyarakat tentang RIDER

Tiap2 malam minggu ade je cite pasal Mat rempit.. Bukak berita pasal rempit, bukak paper pasal rempit. tak rempit samseng jalanan.. patut la dorg makin menjadi jadi.. mana tak nye.. hari2 kluar paper msuk berita.. bile bawak moto je tak sah kalau x wheely2,wikang,widget, bwk moto mcm jalan tu bpk sedare die punye.. sampaikan kalau sesape tgk je org naik moto dilabel mat rempit@ samseng jalanan.. Aku bukan ape.. aku pon naik moto gak sebagai pengangkutan utama nk g memane.. gi keje gi pasar beli ikan gi lepak, gi masjid.. jd aku pon terasa gak tempias bile org ckp penunggang kenderaan dua roda ni semuanya  rempit yg x bermoral!!!.. hei!! aku rider berhemah kot.. x caye tnye En. Ab..haha..

chewah Ab.. nk kemana tu..
Kadang2 aku bwk moto elok je.. xde wat kesalahan ape pon.. tp x pasal2 kete belakang nk hon2.. Tekezut mak!.. rase mcm nk baling solex je kat kete tuh!.. Dalam hati tertanya2.. ape salah aku?! xkan semua yang naik moto kapcai cam aku ni adalah rempit!? kesian la sesape yg xmampu nak beli superbike cam aku nih.. xkan ustaz naik moto pon rempit!? xkan makcik naik moto pon rempit!?.. Yg merempit pon satu... yg gi bawak moto cam lipas tu watpe? bwk la elok2 mcm manusia.. bukan lipas,mentadak,cengkerik atau sebagainya!.. pastu gi jahanamkan anak dara org, gi meragut,langgar polis.. xde keje lain ke hah!!??(emosi plak..) xpasal2 org yang xbersalah pon terlibat..

Org yang ckp sape bwk moto adalah rempit ni pon satu hal.. yg bwk superbike tu xde plak diorg bising2 pdhal ade je yg bwk superbike perangai mcm rempit!.. yg bwk krete pon lbh kurang je.. dh la xbagi signal,suka hati je tuka2 lorong..huh~..(xsemua yg mcm tu)
please la ubah sket mentaliti psl penunggang motosikal ni dan jangan nak tau sound+maki+horn je.. kadang2 yg bawak moto ni la yg tolong krete2 rosak, tolong gtaw jalan..blablabla... yg pakai krete mewah2 tu jgn la nak berlagak sgt.. hidup ni xkemane.. mane tau satu hari nanti anda perlu meminta pertolongan dari rider2 ni jgk..

khayalanmasa: tgh kompol duit nk beli superbike..btol x En.Ab.. hehe


0 comments: