Isnin, 26 Disember 2011

Kentut yang wangi

Harini hari last aku menonggeng kat rumah lepas cuti krismas yang takde salji. So, lepas aku bangun pagi yang tak berapa nak pagi ni, aku pon bersiap nak ke Tesco yang jarak nya cuma se kangkang big foot untuk mencari sedikit keperluan sebelum pulang ke Amazon. Mengambil keputusan untuk bawak skuter power aku disebabkan dah lama tak idopkan.

Sampai je aku kat Tesco, aku pon melangkah masuk dengan penuh bongkak seperti aku boleh beli tokei Tesco tu sekali walaupun hakikatnya terpaksa seluk poket adik aku sebelum pegi. Lepas tu aku pon pegi la kat bahagian lelaki. Ye la tak kan nak pegi bahagian pakaian dalam perempuan ye dak. Kang tak pasal pasal aku dituduh pencuri pakaian dalam.

Tengah aku asyik tengok tengok perfume kat site tetiba  aku dengar bunyi angin keluar dari objek tersepit datang dari puaka sebelah aku ni. Dalam hati aku cakap "celaka apa puaka sebelah aku ni melepas tak beragak". Selang beberapa ketika lepas tu aku terbau sesuatu. Aku ingat bau cam celaka tapi rupanya bau syurga yang membuat aku berkhayal sekejap. Nasib baik bukan makwe sebelah aku tu, kalau makwe silap silap aku dah mintak nombor telepon.

Lepas aku toleh je sebelah, rupanya puaka sebelah aku tadi main sembur sembur minyak wangi kat anak dia. Yang paling setan bila puaka tu terus belah lepas sembur. Aku pon pernah jugak buat perangai macam tu tapi paling tak pon buat buat la gaya macam nak beli sikit. Aku bukan apa, risau kat anak dia tu entah apa la jadi besar nanti kalau bapak pon ajar anak bukan bukan. Patut la budak budak sekarang suka sangat lepak pavi. Nak try barang free la tu. Celaka apa aku cakap benda yang takde kena mengena ni.

Kadang kadang benda macam ni nampak remah tapi benda benda yang macam ni la yang boleh mendatangkan masalah satu hari nanti. Hari ni ajar try minyak wangi, mana tau bila budak tu besar nanti dibuatnya dia try anak dara orang tak ke haru dibuatnya. Pepatah pon ada menyebut, melentur buluh biar la dari rebung. Rebung tu bawak balik buat masak lemak la. Nak lentur lentur jadah nya!.

Khayalanmasa : kalau aku tak update memang sampai aku kawin empat la blog ni tak berupdate nak tunggu Ab.




0 comments: